El CEIC Alfons el Vell presentará un libro relacionado con la biología


El proper divendres dia 20 de juny a les 20h. 30m. i a la Casa de Cultura Marqués de González de Quirós, el CEIC Alfons el Vell presenta el llibre Proposta d’un Sistema d’Espais Natural Protegits a les Comarques Centrals Valencianes dels biòlegs Carles Mª Mansanet, Jose R. Nebot i Jesús Villaplana, que ha estat editat per la Xarxa d’Institucions d’Estudis Comarcals de les Comarques Centrals Valencianes que inclou el CEIC Alfons el Vell, l’Institut d’Estudis Comarcals de la Marina Alta, el Centre Alcoià d’Estudis Històrics i Arqueològics, la Caixa d’Ontinyent, l’Associació d’Amics de la Costera i l’Institut d’Estudis de la Vall d’Albaida. La presentació anirà a càrrec de Vicent Altur, professor d’Ordenació del Territori de la Universitat Politècnica. El llibre proposa unes mesures per a una part del territori de les CCV que per les seues característiques naturals ambientals mereixen uns estatuts de protecció especial. Es proposa un model alternatiu que passa per la definició i l’estructuració d’una xarxa territorial integrada d’espais naturals d’interès i protegits, així com pels corredors ambientals de contacte que convertesquen aquesta xarxa, anomenada DIANAT XXI, en un vertader element de vertebració territorial, que evite l’aïllament dels espais naturals dins d’un entorn degradat, i que garantesca el compliment dels objectius que es persegueixen amb la protecció. En aquest estudi s’identifiquen almenys 27 àrees que mereixen la consideració d’Espai Natural d’Interès per a la Protecció, s’analitzen els seus valors i l’estat actual de conservació, i, a més, es formulen una sèrie de propostes per a millorar-ne la gestió.




 

El CEIC Alfons el Vell presentará un libro relacionado con la biología

The Rolling Stones tenían que actuar el 27 de mayo en el Estadio Olímpico Lluís Companys de Barcelona, y el día 29 de mayo en el Vicente Calderón de Madrid. El guitarrista de The Rolling Stones, Keith Richards, sufrió un accidente la semana pasada al caer cuando intentaba escalar una palmera en las islas Fiyi, donde descansaba junto a su familia y a otro componente del grupo británico, Ron Wood. Según la promotora de estos conciertos en España, Keith Richards ha sido intervenido quirúrgicamente en el hospital Ascot en Auckland, Nueva Zelanda. "La operación fue un completo éxito y Keith ya está en pie y hablando con sus familiares.

Sin embargo, necesitará algunas semanas de recuperación", señala un comunicado de Gay and Company. La semana pasada Keith estuvo bajo observación en Auckland como seguimiento de una caída en las Fiyi y se sentía bien después de ser examinado por los doctores. "No obstante, después de quejarse de dolores de cabeza los doctores creyeron ayer prudente realizar una pequeña operación para eliminar la presión". Es por ello por lo que la gira europea de los Stones, "A bigger bang", que debía empezar el 27 de mayo en Barcelona, "sigue adelante" y "empezará en junio 2006", en concreto "a mediados del próximo mes", lo que supondrá el aplazamiento momentáneo de los conciertos de Barcelona y Madrid. The Rolling Stones tenían previsto aterrizar en la capital catalana el 23 de mayo, y ya tenían reservada la sala anexa del Palau Sant Jordi para ensayar durante tres días el espectáculo que llevarán por toda Europa, para lo cual contaban con dos camiones tráiler con el material técnico necesario, y 40 operarios como personal mínimo para esos ensayos. Los detalles completos de la nueva programación de la gira se anunciarán pronto, según Gay and Company, que ha indicado que las entradas adquiridas para los conciertos de Barcelona y Madrid serán válidas para las nuevas fechas.